OV Dashboard

Op deze pagina vindt u in dit OV Dashboard veel informatie over de prestaties van HTM. Deze informatie is bestemd voor iedereen die is geïnteresseerd in onze dienstverlening van tram en bus. In een oogopslag ziet u de totaalcijfers van alle 12 tram en 9 buslijnen van HTM. U kunt daarnaast ook de totaalgegevens per tram- of buslijn inzien. Waar dat mogelijk is geven we de norm aan, die voor onze concessies Rail en Bus verschillend zijn. De klanttevredenheid geldt voor het totaal van tram of bus, en niet per tram- of buslijn. Die volgen later dit jaar. Weergegeven stijgingen en dalingen op het OV Dashboard zijn ten opzichte van de maand ervoor. Wanneer u kiest voor een specifieke tram- of buslijn krijgt u een overzichtskaartje van die lijn te zien en kunt u kiezen voor de cijfers per week of weekend. In dit overzicht zijn de gegevens van nachtbuslijnen N1 t/m N6 nog niet opgenomen. 

Uw ideeën en suggesties ter verbetering van ons dashboard zijn van harte welkom via deze  link .

Reizigersaantal

8.390.234
1,93%
i

Punctualiteit

94,5%
0,49%
i

Klanttevredenheid

7,9
0%
i

Reizigerskilometers

33.462.269
2,26%
i

Tram en bus km's

1.632.392
3,41%
i

Rituitval

3,71%
1136,67%
i
Een korte terugblik
In de eerste maanden van dit jaar zijn een aantal zaken van invloed geweest of vermeldenswaardig om even op terug te kijken. Zo was tram 1 tot 11 februari buiten dienst gesteld tussen Den Haag Centrum en Scheveningen Noord. Tijdens de werkzaamheden aan de Scheveningseweg was daarvoor in de plaats railvervangend vervoer ingezet met bus 61.

Begin maart 2019 reed RandstadRail 4 een paar dagen niet verder dan Zoetermeer Centrum vanwege een aantal technische aanpassingen aan het beveiligingssysteem, die nodig waren ter voorbereiding op het proefbedrijf voor het traject Javalaan - Lansingerland Zoetermeer. OP 19 mei is deze laatste het nieuwe eindpunt van tram 4.

Op 11 maart (66 minuten actie) en 28 mei (24-uurs staking) werden er door de vakbonden landelijke pensioenacties georganiseerd, waaronder bij HTM. Deze hebben logischerwijs ook invloed gehad op de cijfers in die maanden. 

De gemiddelde klanttevredenheid van alle HTM-reizigers met tram, bus en RandstadRail is in 2018 verder gestegen van een 7,7 naar een 7,9. Dat bleek uit de cijfers van de landelijke klantenbarometer 2018. HTM werd daarmee de beste stadsvervoerder van de Randstad.
There is not much printable on this page.