Persbericht | Den Haag, 10 mei 2016
volgnummer 08

HTM zoekt rechtmatige eigenaars

HTM vindt gemiddeld 6.000 voorwerpen per jaar in haar trams en bussen. Om ervoor te zorgen dat meer gevonden voorwerpen hun weg terugvinden naar hun eigenaar start HTM maandag 16 mei met een verloren en gevonden-campagne ‘Reiziger verwacht gedoe, HTM verrast met gemak’. Ook passen we ons proces aan. HTM heeft het internetbedrijf iLost, specialist op het gebied van gevonden voorwerpen, ingeschakeld om daarbij te helpen.

Als een reiziger iets verliest in tram of bus, is het voor HTM een hoge prioriteit om het verloren voorwerp snel terug te vinden. De reiziger heeft vanaf nu zélf de regie over het terugvinden van zijn voorwerp. Hij kan 24/7 online zien of het verloren voorwerp is teruggevonden. Na een match tussen voorwerp en eigenaar, bezorgt HTM het verloren voorwerp bij de eigenaar thuis. De eigenaar betaalt hiervoor 4 euro administratiekosten en geen verzendkosten.

Door het proces op deze manier te versimpelen wil HTM meer voorwerpen terugbezorgen bij de eigenaar. De verwachting is dat HTM op deze manier drie keer zoveel voorwerpen kan terug bezorgen. Op dit moment wordt slechts bij 10% de rechtmatige eigenaar gevonden.

In de afgelopen maanden zijn ook weer veel tassen, brillen en knuffels van onze kleinste reizigers gevonden. Maar ook bijzondere vondsten, zoals een fiets. We roepen iedereen op die nog iets mist om op www.htm.nl/klantenservice te kijken.

Noot voor de redactie - niet voor publicatie

Meer informatie? Neem contact op met HTM Woordvoering, 070-374 9494