Persbericht | Den Haag, 24 maart 2015
volgnummer 10

Een ruime voldoende en volop mogelijkheden voor verbetering

HTM is tevreden met het oordeel van de reizigers in de OV barometer 2014. Het Kennisplatform Verkeer & Vervoer heeft de OV-barometer in oktober en november 2014 in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu gehouden. Dit jaarlijkse onderzoek richt zich op algemene waardering, zitplaats, netheid, informatie, tarief, frequentie en sociale veiligheid in het OV.

Tram scoort een 7,3 (van een 7,0 in 2009 naar een 7,3 in 2014). RandstadRail 3 en 4 wordt door onze reizigers gewaardeerd met een 7,4 en HTMBuzz met een 7,5. Deze laatste zijn daarmee gelijk gebleven ten opzichte van de voorgaande jaren. 

HTM zet in op een hogere klanttevredenheid. Uit de OV barometer blijkt dat onze reizigers actuele reisinformatie bij verstoringen belangrijk vinden. Op dit gebied hebben we al een aantal verbeteringen doorgevoerd. Zo informeren wij snel onze reizigers via www.htm.nl, via MailActueel, Twitter en dynamische reisinformatieborden. In nauwe samenwerking met de metropoolregio Rotterdam Den Haag voeren wij de resterende verbeteringen aan de dynamische reisinformatieborden (DRIS) door. In april nemen we onze gratis HTM-app in gebruik met real-time reisinformatie. In 2015 gaat onze nieuwe stadstram rijden; deze is breder, toegankelijker en comfortabeler dan onze huidige rood-beige trams. Ook kunnen we onze reizigers in de nieuwe stadstram via de schermen voorzien van actuele reisinformatie, bijvoorbeeld van aansluitende treinen.

Kortom, we vertrouwen erop dat onze reizigerstevredenheid in 2015 verder stijgt.
De uitgebreide rapportage van HTM en die van andere vervoerders is te vinden op
OV Barometer 2014 

Noot voor de redactie, niet voor publicatie: 
Bel voor meer informatie met HTM Woordvoering: 070 - 374 9494.